Platforma STLA Frame firmy Stellantis, tutaj w konfiguracji akumulatorowo-elektryczne
Nowa platforma STLA Frame firmy Stellantis, zdolna do obsługi różnych technologii, w tym wodoru, została zaprojektowana z myślą o potrzebach dużych pick-upów i SUV-ów. Będzie ona stosowana w przyszłych pick-upach grupy z ogniwami paliwowymi, które mają pojawić się do 2026 r.
Jeśli chodzi o mobilność przyszłości, Stellantis stawia na podejście wieloenergetyczne. Nowa platforma właśnie pasuje do zasilania pojazdu różną energią. To sposób, w jaki grupa może łatwiej dostosować się do różnych rynków dzięki szczególnie elastycznej architekturze.
STLA Frame, o rozstawie osi 3.143-3.690 mm, nadaje się do pojazdów elektrycznych (BEV), hybrydowych, zwiększających zasięg (REEV) i klasycznych termicznych, ale została również zaprojektowana tak, aby pomieścić architekturę wodorową.
Wodór, już stosowany przez firmę Stellantis w lekkich pojazdach użytkowych, ma wkrótce pojawić się w segmencie pickupów. W Stanach Zjednoczonych firma Stellantis potwierdziła już swoje plany w tym zakresie, wprowadzając przyszłą wersję RAM 5500 na wodorowe ogniwa paliwowe.
Zaprojektowana z myślą o wyposażeniu wszystkich marek grupy, platforma STLA Frame ma w pierwszej kolejności stanowić bazę nowych modeli Jeepa i Ram. (red)